Jak být vidět na internetu: Z nuly na 600 za půl roku

Je to už rok, co jsme s Vláďou založili náš projekt Radimradi.cz a Matkatereza.cz. Za ten rok jsme se hodně posunuli: jako profesionálové a také jako lidé. Naučili jsme se, že každá věc má svůj čas, každý text musí být napsán od srdce, přízeň si musíte vydřít a že být stoprocentně svým pánem má své výhody i nevýhody. Ke všemu se postupně dostanu. V  tomto příspěvku se budu věnovat tomu, jak zvýšit návštěvnost na webu.

Bod nula: Začínáme

Přesně takhle bych pojmenovala náš začátek. Byli jsme v bodě nula, v místě, kde nic není. Možná, že jsme si na začátku připadali jako dělníci, kteří staví dům, a věřte mi, že vykopat pevné základy dá nesmírnou práci, ale po roce si troufnu říci, že se nám podařilo vyhloubit takové základy, na kterých můžeme začít stavět dům. Základy našeho projektu, ve kterém recenzujeme dětské zboží. Co je všechno potřeba k tomu, abyste založili projekt podobného ražení, jak jej monetizovat a jak dlouho tato monetizace trvá, tomu se budu věnovat jindy. V tomto článku vám ukážu, co udělat pro to, abyste byli na internetu lépe vidět a také vám nastíním, jak dlouho to bude trvat. Hned v úvodu zmíním, že jsme návštěvnost zvýšili z nuly na 600 lidí denně bez placené reklamy.

Když o vás nikdo neví

Máte dobrý nápad, realizovali jste web, který vypadá perfektně, máte dobrý obsah, ale lidi k vám nechodí? Pozor. To  nutně neznamená, že je něco špatně. Proč? Inu proto, že možná web provozujete krátce, nemáte zaplacenou žádnou reklamu a na Facebooku máte utvořenou malou komunitu. Na našem projektu jsme si vyzkoušeli, že nic se nedá uspěchat. Vše má svůj čas, stejně jako návštěvnost webu. Nyní vám ukážu způsoby, jak návštěvnost zvýšit, nicméně pamatujte, že:

  • zvýšit návštěvnost webu nejde ze dne na den a ani z měsíce na měsíc.
  • vše záleží na vašem rozpočtu. Jestliže žádný nemáte, bude to trvat déle.
  • bez dobrého obsahu to nepůjde.

Jak zvýšit návštěvnost na webu?

V zásadě platí obecné poučky typu: psát kvalitní obsah, pravidelně přispívat na blog, mít popsané kategorie a podkategorie rubrik, udělat štítky, vyplnit SEO Title a Metadescription, nezapomenout popsat obrázky, udělat analýzu klíčových slov, získat zpětné odkazy, zaplatit si reklamu na Facebooku, na Instagramu, na Google nebo na Seznamu a zkusit nějaké soutěže. Teď si body rozebereme podrobně:

Pravidelně přispívat na blog: Vlastníte e-shop? Zpozorněte. Řada e-shopů nemá blog. Je to pravděpodobně proto, že se domnívají, že ho nepotřebují, případně nemají člověka, který by na blog přispíval. To je bohužel škoda, a také velká chyba. Příspěvky na blogu jsou dobré hned ze tří věcí. Tou první je, že vytváříte poměrně zajímavý obsah, druhou je, že vyhledávače obsah indexují a na základě klíčových slov jej posunou výše, třetí je, že díky sdílení na sociálních sítích o vás budou zákazníci „slyšet“, budete pro ně zajímavější a lépe si vás zapamatují.

Psát kvalitní obsah: To jde ruku v ruce s přispíváním na blog. Nemáte zákazníkům co sdělit? Nevíte, jak by měl článek vypadat? Zkuste sehnat někoho, kdo tohle umí. Vytvořit dobrý článek netrvá hodinu, ale může zabrat i celý den. Nejvhodnější je zhotovit analýzu klíčových slov, případně také publikační plán, podle kterého se budete řídit.

Mít popsané kategorie a podkategorie rubrik: Jsou-li na vašem webu produkty členěny do kategorií a podkategorií, případně, je-li obsah rozdělen do rubrik, měla by mít rubrika (stejně jako kategorie a podkategorie e-shopu) také popisy. Popisy jsou pro vyhledávače nesmírně důležitým ukazatelem, že na webu „něco je“. V popisu by se mělo objevit klíčové slovo a měly by v něm být odkazy na další podkategorie, případně na články na blogu. Záleží na charakteru vašeho webu.  Níže najdete příklad, jak by to nemělo vypadat.

Hugo chodí bos (a ještě ani nemá popisy kategorií a podkategorií 🙂 ): Ukázka toho, jak by to vypadat nemělo.

Udělat štítky: Vytvořit systematické štítky je práce, ale vyplatí se. Ze zkušenosti vidím, že řada přístupů je právě díky štítků. Ty by se neměly shodovat s názvem rubriky, případně stránky, aby nevznikaly duplicity. Štítek by měl být popsaný, stejně jako rubrika, a měly by se v popisu objevovat klíčová slova. Každý popis štítku by měl být v nejlepším případě originální, ale u velkých webů nebo u webů s malým rozpočtem to  zkrátka není dost dobře možné.

Vyplnit SEO Title a Metadescription: U každého článku, stránky, rubriky i štítku je důležité vyplnit Metadescription, SEO Title i doplnit klíčová slova. Bez toho vás nikdo nenajde. Pokud se zadaří a web skutečně někdo uvidí, vykoukne  na něj například toto:

Hugo chodí bos (a ani metadescription a SEO Title v sekci „novinky“ nemá vyplněn). Ukázka toho, co udělá nevyplněné Metadescription.

Udělat si analýzu klíčových slov: Analýza klíčových slov je dobrý odrazový můstek pro tvorbu textu. Pokud se svému oboru věnujete dlouho, možná, že ji ani nebudete potřebovat. Přesto je dobré se podívat na to, co lidé hledají a jestli se váš úsudek shoduje s realitou. Dle analýzy klíčových slov vytvoříte texty na blog, popisy kategorií, podkategorií i štítků.

Pořádejte soutěže na sociálních sítích: Sociální sítě jsou dobrý sluha, ale špatný pán. Soutěže na sociálních sítích vám pomohou získat větší komunitu lidí, která bude vaši stránku na Facebooku sledovat. Ale pamatujte, řada lidí vás sleduje pouze kvůli soutěži. Na stranu druhou takto o sobě dáte velmi dobře vědět a všimnou si vás i ti čtenáři, které zajímá obsah, nikoli výhry.

Získejte zpětné odkazy

Alfaou omegou úspěšných stránek je získání zpětných odkazů. Jednoduše řečeno, máte-li možnost vložit na nějaký web prolink, bude to ku prospěchu vašeho projektu. Čím je druhý web větší, a v očích vyhledávačů váženější, tím bude mít odkaz větší sílu, kterou váš web díky němu získá. Ve vyhledávání to pomáhá.

Jak dlouho trvá, než web naplníte kvalitním obsahem?

Dlouho. Budete-li se věnovat psaní textů takřka denně, bude vám zaplnění webu trvat okolo šesti až osmi měsíců. Nové texty by měly i po těchto intenzivních přípravách dále přibývat alespoň dvakrát týdně. Nejlépe je, když nové a originální texty vznikají třikrát (až čtyřikrát) týdně. Záleží na charakteru vašeho projektu. U e-shopu postačí jeden článek týdně, případně jeden článek za čtrnáct dní. Vše se odvíjí od vašeho rozpočtu, od toho, co chcete zákazníkům sdělit a zda máte šikovného copywritera.

Kdy vám začnou chodit lidi?

To je dobrá a častá otázka. I my jsme si ji po spuštění webu kladli. Podívejte se na to očima čtenáře a zeptejte se sami sebe: Chodili byste na svůj web? Ať už si odpovíte jakkoli, nebojte se vyhledat pomoc zkušenějšího, nebo třeba profesionála. Ten vám pomůže realizovat výše uvedené body. Půjde-li vše podle plánu, lidé na web začnou chodit přibližně za půl roku (až za rok). Po roce můžete měřit reálné výsledky. Návštěvnost se bude ve vlnách zvyšovat. Poklesne vždy o víkendu, ve svátky a také, když je venku krásné počasí. 🙂

Objednat lepší web

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *